Wednesday, February 25, 2009

Madame Butterfly...

Semalam time on the way gie conference, aku jalan dgn Annuar. Masa tu hujan gerimis. Sambil jalan kiter pon sosek-sosek bobal pasal hal-ehwal semasa disekeliling kiter nie.

"...kao nak tahu ader satu Ustaz tu cerita, kaum pompan nie, kalo kat umah, pakaian main sal bole jerr. Ade pulak tu suka sangat pakai baju 'butterfly'.." Annuar berkata-kata dgn memek-memek muka sekali.

Korang tahu tak aper maksud dia baju butterfly tu? (Lihat gambar bawah)


Baju Butterfly


Dia sambung lagi citer, "...Ustaz tu kater, ader ler satu hari tu saya ziarah umah kenalan. Ketuk2 pintu, skali org umah dia bukak pintu. Saya lihat dari segi aurat tu memang ler tertib. Kepala nyer bertudung rapi, tetapi pakai baju butterfly..??"

Annuar bertanya balik pada aku, " Kao nak tahu aper Ustaz tu kater pasal baju butterfly?"

"Ahhh aper dia comment?" aku sampok ler.

"Dia kater, baju butterfly tu memang ler ok. Labuh kebawah, tetapi yg tak elok tu, lobang tangan nyer besau sangat! Masa org umah dia tu bukak mangga pintu umah, habis tersingkap sumer bulu ketiak nampak..berterabuh lak tuu..."

"HUAHHHAAAHAHAHAHAAAAA....!!!!" kiter sama-sama ketawa dgr citer Ustaz nie comment pasal baju butterfly!

So, kaum hawa, kalo dok kat umah tu, biar ler senonoh sikit berpakaian. Bukan aper, takot nanti terselak aper yg tak perlu diselak...hahaha!

Eh, korang tahu tak saper pelopor baju butterfly nie? Sebenarnya baju butterfly nie ditiru dari rancangan Wrestling WWF dulu. Korang ingat tak Macho Man Randy Savage?? Ahhh...dia ler yg start dulu pakai baju butterfly! hahaha!


'Macho Man' Randy Savage dgn baju butterfly dia...Oooh YEAHH~!

--------------------------

Smlm dlm conference hall pulak, kotak rokok aku jatuh tercicir ke bawah kerusi. Aku tak terperasan. Tetiba ader tangan yg cuit-cuit bahu aku. Aku pon menoleh...

"Hiyee..is this yours?" awek melayu yg dok belakang aku bertanya sambil menghulur kotak rokok Viceroy. Aku raba-raba poket sluar. Alamak! rokok aku dahh..

Awek melayu tu tersenyum tgk gelagat aku yg masih terkorek-korek poket sluar. Ape ketidak? Mcm mana kotak dlm poket bole jatuh terkeluar lak??

"Hey, thanks k. I tak perasan lah...heh" aku pon balas senyuman dia. Pastu aku malu sendiri. Kali kedua aku pusing, aku berterimakasih lagi dgn dia. Dia masih tersenyum-senyum jekk...

Yg tak best nyer, aku tak sempat nak bobal dgn dia lepas conference smlm, pasal kelam-kabut nak balik opis. Btw, she's cute siaa...woohoo! :-)

ps: Kak Kam, saper minah yg dok kat sebelah semalam tuu??