Wednesday, September 24, 2008

Sepetang di JB...

Tu hari aku pulang kejap ke Johor. Lagipon sejak bulan pose nie, aku blom tersempat jengok umah aku kat sana. Sebulan-dua nie, aku asyik sibuk jer ngan kejer-kejer kat opis tu...

Masa kat JB, aku amik kesempatan utk ke gerai ramadan kat belakang umah aku.Memang tiap-tiap tahun aku tak pernah miss gie cari juadah berbuka kat situ.

Meriah betol makanan yang ade kat situ. Berwarna-warni aku lihat. Orang pon boleh tahan ramai. Tapi tahun nie, aku rasa bilangan gerai yang ade kat situ agak berkurangan sikit. Mungkin sewa gerai dah naik tak? Selalunya seluruh tempat letak keter tu dipenuhi dgn gerai-gerai. Tapi tahun nie, setengah jek yg dipenuhi. Walauapa pon, ianya tetap meriah jugak.




Aku lampirkan ler sikit gambor yg aku tangkap kat sana supaya korang dapat menikmati suasana kemeriahan dan kelazatan makanan2 yang ader kat situ.

Ewahh...Abg tu sempat posing masa aku amik gambar dia..hahaha!

Air sirap biji selasih...


Yang nie air kaler ijao....


Kalo korang pandai, juadah apakah ini?


Aku beli otak-otak nie sampai 20 keping!!

Daging deng-deng yg dicucuk mcm satay...


Gerai Murtabak Larkin


Masa aku nampak air asam nie, punya ler sedap. Pastu aku beli. Pastu aku simpan dlm esbok. Pastu aku terlupa nak minom!


Sup Tulang...tapi yg nie aku tak beli.


Ahhh...nie favourite aku, Ikan Bakar!!! Woohoo...BEST!


Dan yang nie ler gerai yang aku cari-cari...


Kalo aku balik JB time bulan pose, Ayam Panggang Madu nie ler yg aku tak leh miss...

Uuuiiiihhh....Peerrgghhh....Leleh dah air liur nie...
Seronok tak lihat gambor2 nie?? Aku harap korang tak terbatal posa nanti... :-)