Thursday, May 07, 2009

Kemelut Di Muara...

Perkara yang tak sepatutnya terjadi, dah terjadi. Abes, nak salah kan saper sekarang?

So, aper nak buat? Ikutkan ajer? hmmm...makin stress kalo terus nak ikotkan rentak. Selama nie, aku pendam sendiri ajer dgn kemelut yg terjadi. Yelah, takde saper aku nak mengadu. Aku takot, kalo aku beritahu yg lain, nanti aku di kater emo sangat.

Tapi, dia org nie tak sedar bahawa pekara dah banyak menyeleweng. Lagipon, intergrasi dah tak nampak lagi. Mcm dah tak bole control pon ader. Aku sedih lah. Perkara mcm nie tak harus berlaku.

Ader juga dlm perbincangan-perbincangan dgn orang-orang tertentu, aku menyelitkan perkara ini. Agak terkejut juga apabila mereka menyuarakan pendapat yg sama. Jadi, bukan aku sorang lah yg terasa kemelut ini? Mereka pon terasa ader yg tak kena, tapi terpaksa memendam rasa juga.

Nampak macam ader harapan untuk kembali ke keadaan asal. Kalo yg bersekongkol dgn aku bersetuju, maka aku akan buat perubahan sebelom keadaan bertambah buruk dan mejejas yang lain.

Itulah jalan yang sebaik-baik mungkin utk menyelamatkan keadaan kemelut dimuara ini.


ps: Apa yang bakal aku lakukan, adalah untuk kesejahteraan semua pihak.