Wednesday, April 08, 2009

Rojak mamak punyer pasal!

Deyyyy!!!!! Apa lu tuang dlm kuah rojak tuu???

Saper sangka suatu petang gie pasar geylang, makan rojak, pastu besok mati. Isshh...aku masih tak caya bila dgr berita nie. Kira satu pulao ler heboh pasal citer nie.

Kesian ler aku tgk pada keluarga2 yg terkena tragedi tu. Makcik tu meninggal dunia lepas brapa hari coma akibat jangkitan kat buah pinggang dia. Pastu kakak yg hamil 2 bulan pon mengalami keguguran. Tsk...tsk...tsk...Baru2 nie lak sorang lagi jatuh coma lagii..oooooh...dahsyat sekali. Tu blom campur yg 100 lebih org kena keracunan makanan tuu .....

Tapi apakah punca leh jadi mcm nie? Blom pernah aku dgr org kena keracunan makanan sampai bole mati. Yelah, kiter kat sini dari segi perubatan memang ler terjaga. Kalo sakit sikit musti cepat2 jumpa doctor. Tapi nie kali, doctor pon tak bole nak selamatkan. Doktor pon tak tahu aper punca yg jadi mcm nie.

Masa aku dok ngan si Helmi tadi, kiter pon berdebat lah pasal citer nie. Mungkin kawasan tu kotor, mungkin kuah rojak tu dah basi, mungkin org sabotage....bla...bla...bla...

Ader beberapa andaian ler kiter buat. Tapi tu sumer setakat andaian jer.

Walobagaimana pon, aku kirim takziah dan simpati keatas keluarga2 yg menerima malapetaka ini. Bersabar lah dgn ujian Tuhan. Kiter tak tahu mungkin ader sesuatu rahmat disebaliknya ini.

Ajal maut di tangan Tuhan. Telah tertulis nak jadi mcm nie, so mcm mana kiter nak elak? Keracunan nie sumer adalah alasan atau penyebab ajer. Sebagai org yg ader iman, kite harus terima ajer ler qada' dan qadar.

ps: Aku dah boycott makan rojak mamak walopon tu makanan fabret aku...