Friday, August 08, 2008

Nasi lemak, buah durian...

Pagi lagi dah kena gegar bangun. Abg Mat ajak gie cari sarapan kat warong.

So kiter turun ler bawah merayap. Pagi Ahad jalan raya di KL kosong. Takde kenderaan langsung. Kira aku bole baring golek-golek kat tengah jalan. Sunyi jek KL pagi minggu tu.

Kita pon meredah ler cari warong. Dari hotel kami kiter ke Jalan Raja Abdullah. So terjumpa ler gerai makan kat tepi jalan tu. Kiter makan kat gerai R.A. Nasi Lemak. Ok ler sedap jugak ler makan nasi lemak kat situ. Tengok ramai jugak orang yg datang bersarapan.




Lepas makan, kiter balik ke hotel. Kawan aku ajak gie mandi kat swimming pool. Memula nak jugak aku berendam kat dlm kolam.

Bila sampai kat bawah, ramai ler orang yg swimming. Alamak, segan ler aku nak tayang body yang banyak 'tattoo' nie ('Tattoo' bekas kena sakit campak lerr...hahaha!). So, aku dok jer berjemur kat tepi pool baca paper.

Kol 11.30 pagi tu, kiter dah brsiap nak check-out. Si Din ajak gie singgah Melaka jap. Kata dia nak cari belacan.

Cari belacan?? Lerr...tu hari aku gie Batam pon sama. Member aku pon ajak cari belacan. Nie kali gie KL pon kena gie cari belacan jugak? Muka aku nie ader muka belacan kot?? Ok ler, so aku ajak dorang gie singgah kampong aku kat Alor Gajah, Melaka. Kat situ ader belacan tumbuk yg best skali!

Sampai kat pekan Alor Gajah, aku jadi tour guide ler tunjuk betapa indah dan besarnya pasar Alor Gajah tuu. Tak sangka, mereka tu sungguh gayat melihat pasar besar Alor Gajah. Lelebih lagi dgn aroma bau yg menusuk dikalbu....peewiittt!

Dalam perjalanan pulang menuju ke highway, sempat jugak kiter buat 'pit-stop' dulu makan durian. Perghhh....itu lah saat yg paling dinanti-nantikan oleh kawan-kawan aku tuu. Dok mencekik durian tepi jalan! Abg Mat kater, durian dia memang sedap. Kao org tengok jer ler gambor-gambor mereka yg menyantap durian tuu.





Ade ler nak dekat RM90 kiter habiskan. Walopon sedap mcm mana pon, aku tetap tak akan makan durian. Nanti susuk aku jatuh, hokey!!!

Well, the trip was good. Tapi terlampau rushing lerr..Lagipon kiter memang tak plan nak kemana. Anyway, memang ader cadangan nak jejak Kl lagi. Tapi masa yg akan menentukan.

Aku nak kasi pantun sikit nie...

Nasi lemak, buah durian
Singgah ke pekan membeli belacan
Jalan-jalan jadi kenangan
Datang Ke KL lagi tahun hadapan.

chewahhhh!!!


Sesat di Kuala Lumpur - Amy & Saleem

ps: Terimakasih orang-orang KL. Wa caya sama lu! :)