Wednesday, April 15, 2009

Product Branding

Evelynn called 2 days ago. Dia tanyer nak job tak?

They wanted to interview me for some product branding. Aku actually malas nak gie interview2 nie sumer. Nanti dok berejam, dpt bayaran tak seberapa. So, aku tanyer lama ke tak interviewing session nie? Dia cuma kater abt 30mins jer.

Woohooo..aku pon grab ler offer nie.

Sampai Gateway tadi, aku pon naik ke tingkat 33. Aku pon langkah masok opis interviewer nie. Sunyi jer...takde orang ke aper? Aku nampak counter girl dia blom balik lagi.

"Hello, I have an appointment with Ms Georgina?" dengan senyuman mentel, aku saper si counter girl tu.

"Good evening, Sir. Have a seat. Georgina will come to you in a moment." senyuman counter girl tu pon manis skali.

Jap lagi si Georgina datang terkedek-kedek. Dia ajak aku masok boardroom. Fuhhh...punyer ler cantikkk pemandangan scenery kat luar boardroom tuu.

Aku nampak Singapore Flyer, Indoor Stadium, laut, Bayfront, ECP, East Coast Beach, kapal...bla...blaa..Yang best skali, tengah sunset lak tuu...fuhhh, terpegon siakkk melihat suasana indah di tingkat 33 Gateway West.

"Nice view you have here!" aku bilang kat Georgina yg sedang sibuk atur kertas2 atas meja besar tuu.

"Ahh yess. You like it?" Georgina diri sebelah aku sambil tunjuk Spore Flyers pada waktu malam...cantikk dahhh.

"Can see fireworks from here ahhh?!" tu ler yg singgah kat kepala aku bila nampak Kallang Stadium dari tingkap besar opis tuu...

"Hehe...yes! From here we can see everything!Infact, the F1 too!" dia sambung lagi.

Pastu dia pon start interview aku tanyer benda mepek2. Tunjuk gambar lah, tanyer pasal brand names lahh, tunjuk TV advertisement lah, mintak pendapat mcm mana nak improve product nie ahh. Kira aku jadi mcm consultant utk product nyer branding lahh..

Dengan kepakaran aku, aku pon bedal lah mcm terror gitu tentang perihal product dia. Aku beri pendapat knp brand dia tu tak sepopular brand2 yg lain. Mungkin product tu sememangnya tak bagus. Tak durable. Tak reliable. Tak serve community. Tak earth friendly. Atau mungkin cara marketing nyer yg tak consistant. Georgina pening kepala aper nak tulis kat report dia. Pasal banyak sangat comment aku contradicting dgn pendapat dia.

Pukol 8pm, sesi bicara hati antara aku dan Georgina selesai. Dia kasi aku envelop putih. dalam tu ader duit 'ang pow'. Aku kira duit bayaran yg aku terima. Lepas tu aku kira brapa minit aku dah invest dekat ofis dia. Hmmm....muai jugak ahh!

"Thank you Georgina. Hope to see you again." aku lambai dia sambil bibir manis ku ini tersenyum lebarrrrrrrrrr sampai ke telinga.

ps: Thank you, MEQ! :-)