Tuesday, March 31, 2009

Wonderful Tonight - A private session

Last Friday aku gie jamming dgn member aku si Faisall.

Kiter gie fyewerkz studio kat Kallang. First time gie main kat sana. Tapi si Fai nie dah pernah sekali dua jamming kat situ. Ok ahh tempat dia. Fun jugak gie jamming 2 orang jer. Tak kecoh sangat. Apa lagu kiter rasa nak main, kiter whack jer. Mcm dolu-dolu time bawah block...hahaha.

Actually, si Fai tgh trial practise lagu instrumental solo yg dia compose tu. Ok lah, aku rasa dah faham sangat corak lagu dia mcm mana. Maybe next time bole modify and improve sikit lenggok lagu tu. Baru sedap didengar.

Si Fai main guitar, aku main drum. Kiter main lagu Search, Isi dan Kulit. Tetiba, abg yg punya studio tu terjengok-jengok kat cermin luar. Dia pon heran agaknyer. Walopon 2 org jer yg main, tapi sounding power...(agaknyer ahh tuu). Lama jugak dia perhatikan kiter main 2 org dlm studio yg sebesar hall rumah 5-bilik tu...pastu dia masok.

"Awak main 2 org jer??" Abg tu tanyer-tanyer.

"Ye bang, kiter 2 org jer..kiter nak testing sound jer, " si Fai mencelah sambil malu-malu kucing. "Abg nak join??"

Abg tu terfikir jap. Mungkin dia segan ngan kiter nyer skill kot??

"Aaahh..kejap ek. Saya solat marghrib dulu." Abg tu balas lalu kluar dari bilik jamming.

Aku ngan Faisal muka terus blurr siak. Kiter pon segan ahhh. Mana ader org booking studio pastu suroh owner main skali??...hahaha! Org giler jer buat camni.

5min kemudian Abg tu pon masok. Fuwahhhh...dia bawak guitar bass dia dahhh..

"Hehehe...sebenarnya, Abg pon dah lama tak jamming nie. Tgk korang main muzik, mcm gian lak. Aku ingat korang ader members lain nak dtg. So, 2 orang jer ahh nie?" Abg tu tanyer lagi.

"Yess bang. Kiter 2 org main-main jer...nak hilang kan boring." aku balas balik pertanyaan dia.

"Bole abg join? Kiter main jer apa lagu yg kiter tahu" sambil Abg tu meng-tunning tali guitar bass dia yg lefthand tuu..

Perrgghhh...skali Abg tu tunjuk skill guitar dia lahh. POWER brader! Nie org lama jgn main2 nih. Banyak experience main muzik bawah khemah dahh...HEBATTT!!!

Kiter pon try ler a few songs yg kiter tahu dulu. Pastu, Abg request lagu Isi dan Kulit tadi. Apalagi, aku pon menghentak-hentak lah drum tu mcm nak bocor!


Dlm masa 30 min tu, gerek jugak jamming ngan Abg nie. Bila kol 8pm, aku bilang Fai time kiter dah ups. Abg tu kater, takpe..takpe..kita main last song. Kiter bawak lagu Eric Clapton - Wonderful Tonite. Abg nak nyanyi..huhu

Abg nyanyi best, Fai yg death metal tu petik guitar pon feeling jugak weiii...



ps: Gerek ahh gie jamming 2 org. It has been wonderful that night! YEAHHH...!!!