Thursday, March 26, 2009

Tangkap mood...

Hari nie aku dlm 'musical mood'. Pasal aku ader beberapa project music yg nak aku selesaikan dlm seminggu dua nie.

Member aku Fai Ironfist, skrg tgh sibuk compose lagu utk album instrumental solo dia yang pertama. Setelah band dia berjaya melahirkan album Death Metal yg pertama tempoh hari, kini, impian dia pulak utk melahirkan album instrumental guitar dia yg sulong.

Jarang sekali kiter dengar guitarist dari Spore buat kejer mcm nie. Kalo terjadi nyata, maka ini adalah achievement dia yg terbesar dlm career dia sebagai musician. Last week dia dah kasi aku music score lagu single dia, Fall from Grace.

So, tugas aku skrg utk menyempurnakan lagu tu dgn hentakan maut pukulan drum aku..huhu. Mcm real jer!

Besok aku masok studio utk dry practice dgn Fai. Kiter nak trial run lagu ciptaan dia. Kalo menjadi, korang tunggu ajer lah album sulong dia di pasaran nanti.

Fangface pon dah siapkan 3 music score lagu ciptaan beliau sendiri. Dah berulang-ulang kali aku re-run lagu tu pasal nak tangkap mood. Aku kena selit kan drum tempo. Pastu kena cipta lirik. Melody dia power beb! So, lirik pon kena POWER kedemak jugak...Challenging siaakk.

Yelah, aku nie bukan M.Nasir. Aku tak pandai cipta lirik puitis. Tapi aku bole cuba utk ketiga-tiga lagu tersebut ahh sebagai experimental project aku. Pastu aku nak copyright tu lirik. Kalo korang curik tu lirik, aku nak saman korang! hahahah...

Aku teringat, dulu aku ader buat lagu utk band lama aku. Lambang Cintaku, Arziana & Belasungkawa Kasih. Tapi aku tak sempat nak produce jadikan album, pasal mak aku tak suka aku jadi songwriter! So, lagu tu aku simpan jer dlm memori ini...Sedih siaa..