Tuesday, January 06, 2009

Kerepek Pisang yang enak lagi ranggup!

Kerepek Pisang
Krapp....Kruppp...Krappp....Kruppp....

Aku tengah kunyah kerepek pisang nie. Uiihhhh...sedappp gilerrr! Sangat ranggup dan enak!

Kebetulan tu hari, kawan aku Agung, akan pulang bercuti ke kampong halamannya di Indonesia.

"Pak, bisa kirimin kerepek pisang, nggak?" aku bertanya dengan penuh harapan sambil memberi senyuman yang comel dan manja skali.

"Iya...boleh...boleh skali!" Agung membalas tanpa banyak spelling. "Brapa kamu mahu?" dia tanyer lagik.

Rasa macam nak mintak dia bawak balik 2 crate jek. Memandangkan dia tu pulang naik kapalterbang, so aku cuma kirim 1 packet lerr. Ye ler, nanti kalo kirim banyak-banyak takot kena access baggage jer kat airport tu..huhu!

First time aku makan kerepek pisang nie, time WakDin kasi. That time dia baru jek pulang dari Indonesia jugak. So, dia bawak balik ler ole-ole sikit. Bila aku masok mulot, aku tak expect rasa nyer sesedap ini. dari situ ler jatuh cinta, rasa pertama...

Ianya mcm pisang salai. Dihiris nipis, disaluti tepong dan digoreng macam goreng pisang. Rasanya ENAKKKKK DEHHHH!!!! Terangkat kaki aku siakk biler makan, sampai terkejam-kejam mata....hahahaha!

Dahsyat woohhh...non-stop ah makan. Kenapa ler kat sini susah nak cari benda nie? Kalo korang ader nampak ader jual kat kedai, tolong bilang aku ek...plz...plz...plz! :-)

Ok. Aku dah makan sampai habis pon. *burp*


ps: Terimakasih skali lagi, Agung! enak banget!