Saturday, December 13, 2008

Eh, dah weekend lagi??

Rasa macam baru jer abis cuti. Baru jer nak start momentum kejer. Tetahu jer dah hujung minggu lagi. Isshh...masa begitu cepat ler berlalu.

Amacam raya haji korang tahun nie? Seronok tak tengok kambing-kambing kat masjid? Raya tahun nie hujan memanjang jer. Aku raya balik Johor jer. Sambil tu ader ler gie raya umah makcik-makcik yg terdekat yg mana aku tak sempat singgah time raya posa tu ari.

Oh ya, tu ari kenalan blog aku, si Adie dari KL, nak turun Spore time raya, kater nyer. Ntah jadi turun ke tidak ek? Kalo dia turun pon mungkin aku tak sempat jumpa dia pasal aku masih tersendat kat JB.

Masa balik ke JB tu ari, aku tembus lalu kat ICQ Malaysia baru. Perrghhh...punya ler rumit. Skarang kalo masok JB, dah tak leh lalu pantai Lido lagi. City Square pon kita tak akan nampak lagi. Dari ICQ baru tu, nanti tembus jalan gie Stulang Laut (menghala kota tinggi). Kalo nak gie Bandar, kena belok kiri kat jembatan tembus Best World Plaza. Lepas tu U-turn turun balik menghala bandaraya...leceh kan tu??

Time balik lak, aku ikot Link Kedua kat Gelang Patah. Mak aiii...punya ler sesak. Jam sampai 2 jam lebih wooo...! Bayangkan dari umah aku kat Tampoi kol 10.30pm, aku sampai Spore kol 1 pagi??? Melecet siakk bontot dok dlm keter.

Masa kat JB, ader orang offer aku lobang bisnes bukak kedai makan kat D'Zone, Stulang Laut, Johor. Pada 2009 akan datang, Stulang laut akan dijadi kan Ferry terminal Hub untk ferry-ferry yang akan masok dari Singapore dan Batam. So, tempat itu akan dibangunkan menjadi tempat commercial macam Harbour Front (Spore) & Batam Centre.

Menarik jugak aku dgr future planning yg telah dilakarkan. hmmm....rasa mcm bole maju jugak ler memandangkan Marina Ferry Terminal kat Spore tu juga sedang giat dibangunkan sekarang. Tak lama lagi ramai ler org Spore turun JB naik ferry. Lain kali kalo gie JB, takyah susah payah drive. Naik ferry jek dah sampai.

Anw, aku tak amik offer tu memandangkan aku masih nak focus core bisnes aku kat sini dulu. Aku tanyer modal kasar diperlukan hanya RM50k untuk sebuah unit kedai buat masa skrag. Aku congak pegi, congak balik, aku rasa reasonble jugak harga modal yg harus dikeluarkan tu.

So, kalo ader sesiapa yg ader modal & berminat utk bukak food bisnes kat JB, bole ler hubungi aku menerusi email utk keterangan lanjut. Nanti aku introduce ngan contact aku kat sana.

PS: Dulu masa aku dok ngan tokey-tokey cina, pernah aku tanyer apa bisnes yg paling best waktu gawat mcm nie. Dia orang nasihatkan aku, bisnes yg paling senang jalan dan tak akan terjejas diwaktu gawat mcm nie ialah food bisnes. :-)