Friday, October 31, 2008

Discharged from ICU

Lalalalalala.....

Main PC aku dah sihat skrang! Timakasih pada doktor PC, Mat Noor, yang telah 'meng-operate', 'meng-diagnose' dan memasang 'jantung' baru kat PC aku tu.

Selama 2 minggu aku terpaksa pakai back-up PC, sementara main PC aku warded masuk ICU. Punya lah lengit pakai back-up PC yg lagi satu tuh. Maklum ler standard Pentium 3 jek. So lembab ler sikit nak run applications.

Yang paling lengit time aku transfer data dari hard disk buat back up. Perrghhh....sampai 30 kali kena reboot dahhh..

Sungguh lerr bengang banget. Tak bole skype, tak leh msn, tak leh update blog, surf internet pon tersekat-sekat. PC tu dah semput agaknyer? Naik malas nak bukak computer lagi...


Time nie aku tengah sedut data buat back-up 120Gg hardisk dari main PC. Terpaksa dari Master convert jadi Slave. Terkial-kial sampai 5 jam pon tak abes! Weekend aku burned siakk dok melangok depan komputer stnd-by takot crash lagi.

Hardisk lama betol dah tak stable lagii. Banyak sectors dah tak readable. Sib baik data tak hilang. Kalo tidak, percuma jek buang duit gie retrieve data kat kedai ah beng. Busuk-busuk $500-$600 duit terbang. Kawan aku syorkan suh tambah RAM lagi. Aku cakap takyah ler.

Aku kena cari lagi satu PC baru nanti. So, yang ader nie aku nak buat server. Yg lagi satu support for data back-ups.

Abes ler bilik aku jadi mcm kilang electronic nanti.

Well, yg penting PC aku dah OK skrg. So, bole ler aku sambung buat citer novel aku yang tak terhabis tu.

Terimakasih kepada semua yg bertanyakan kemana aku menghilang. Aku cuma virtually hilang, tapi dari zahirnya, aku masih wujud di dunia nie lagi.