Friday, August 15, 2008

Schedule cuti

Tengok-tengok calendar, diam tak diam dah nak masok bulan posa tak lama lagi?....ishh..ishh..ishhh

Rasa mcm baru jek sambut raya tahun lepas. Kuih raya tahun lepas pon masih ader lagi dlm perot nih.

Aku capai ler calendar kat atas meja tu. Belek nyer belek, baru aku terperasan yang aku harus buat schedule cuti bulan September sampai December nie.

Schedule cuti aku yang akan datang.

September
Amik cuti nak balik JB. Gie collect baju kurong. Nak tolong mak buat kuih, anyam ketupat, sembelih ayam, jahit langsir, siram pokok kat luar tu, potong rumput, cuci tandas, cuci longkang, cat umah, beli ayam percik kat belakang utk buka posa...lahhh aku rasa mcm tak terlarat lah. (Total 5 hari cuti)

October
Cuti raya seminggu balik kampong nak tolong opah kacao dodol lagi. Nak gie pekan cari mana ader lobang jual mercun. Nak gie umah jiran sebelah collect duit raya. Nak gie umah tok lang mintak sambal tumis udang cili padi...woohooo!! makan ngan ketupat...perrghhhh...leleh dah air liur nih! (Total 7 hari cuti)

November
Cuti seminggu nak gie holiday naik kapal selam. nak selam kat selat melaka cari ikan duyung. (Ermm...duyung ke dugong ek?) Pastu ader kenduri makcik aku nak gie haji lak... (Total 7 hari cuti)

December
Cuti Hari Raya haji pulok. Nak masak rendang, Nak gie masjid tolong tengok org korban..hehe. (Total 5 hari cuti)

Haiz...aku rasa Chirstmas sama akhir tahun nanti aku takyah amik cuti lagi ler. By that time, kejer aku dah betepek-tepek! :-(